Dobrý den, na vaši otázku nelze odpovědět. Záleží, do jaké kategorie je práce zaměstnance zařazena (musí být kategorie 1) a…
Každý zachránce by měl mít alespoň základní povědomí, jaké jsou zásady poskytování první pomoci. Ničemu nepomůže snaha zachránit, pokud končí tím, že i ze zachránce se stane úrazem postižená osoba. První pomoc by měla vždy být co možná nejefektivnější, to znamená rychlá a účelná.
Mezi hlavní zásady poskytování první pomoci, patří následující body, ve kterých by každý občan měl mít jasno:
Ke každému bodu zde na webu naleznete samostatný článek.
Podstatné je, aby si každý zachránce uvědomoval rizika jak pro sebe, tak i pro ostatní osoby. Aby dokázal sebekriticky zvážit a zhodnotit své znalosti, dovednosti a možnosti. Aby dokázal udělat v danou chvíli a dané situaci maximum k záchraně života. A skutečně ne každý toto dokáže.
Spousta laiků své schopnosti zbytečně přeceňuje a pouští se do první pomoci až zbytečně zbrkle a hrdinsky a často tak sami přijdou újmě na zdraví. Nebo naopak svou horlivostí úrazem postiženému spíše přitíží, než-li pomohou. Další skupinou jsou ti zachránci, kteří se naopak velmi podceňují a než-by udělali alespoň něco, raději neudělají nic.
Ve všem hraje roli stres. Podstatné je také to, jak se zachovají ostatní lidé v okolí úrazu. Zda pasivně, či aktivně. I toto vše rozhoduje o tom, jak bude záchrana vypadat. Jisté je však to, že mnohem lépe bude vždy reagovat člověk, který prošel alespoň nějakou nějakou přípravou a zásady poskytování první pomoci slyšel nejen teoreticky, ale vyzkoušel si je i prakticky. My takovou přípravu nabízíme ve formě kurzů první pomoci.
Kurzy první pomoci zaměřujeme pro:
Rádi Vám na kurzu sdělíme nejen teorii, ale i praktické připomínky, abyste zásady poskytování první pomoci ovládaly i vy. Vše samozřejmě s aktuálními trendy a pravidly Guidelines ERC.