Stanovení organizace poskytování OOPP (Aktualizace 2022)

349,00  s DPH / 288,43  bez DPH

Firemní směrnice, kterou se stanoví zásady poskytování osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP) a mycích, čistících a desinfekčních prostředků (MČDP).

Díky vzorové směrnici dokáže zhodnotit rizika pro výběr a poskytnutí OOPP snad každý!

Katalogové číslo: saw_08 Kategorie: , Štítky: , ,

Firemní směrnice pro poskytování ochranných pomůcek

Poskytnutí osobních ochranných pracovních prostředků (dále jen OOPP) je jednou z nejdůležitějších povinností zaměstnavatele. OOPP jsou často tím posledním faktorem, který chrání zaměstnance před riziky, která nejdou z pracovního procesu odstranit.

Proto je vhodné této problematice věnovat náležitou pozornost a vše mít i řádně dokladované.

Proč využít vzorovou směrnici o poskytování OOPP?

Osobní ochranné pracovní pomůcky nejde poskytovat jen tak „od oka“. Dle nařízení vlády je nutné provést řádné hodnocení rizik pro výběr a poskytnutí OOPP. A právě vzorová směrnice Vám toto umožní splnit.

Směrnice obsahuje jak základní textovou část, kterou se stanoví podmínky na OOPP, jejich nákup, poskytování, skladování, údržbu, seznamování zaměstnanců s nimi a mnohé další, tak i přílohovou část. V přílohách jsou k dispozici i tabulky pro provedení hodnocení rizika  tabulky pro vypracování seznamu poskytovaných OOPP, k naplnění požadavků jak nařízení vlády tak i Zákoníku práce.

Vzor obsahuje také vyplněné karty OOPP pro dvě vzorové profese.

Zakoupením tohoto produktu získáte:

  1. Dokumentace o stanovení požadavků na OOPP u zaměstnavatele (základní směrnice)
  2. Příloha A: Tabulka pro výběr osobních ochranných pracovních prostředků na základě vyhodnocení rizik (dle NV. č. 390/2021 Sb.)
  3. Příloha B: Karta hodnocení rizik pro výběr a použití osobních ochranných pracovních prostředků (vzor 1)
  4. Příloha B: Karta hodnocení rizik pro výběr a použití osobních ochranných pracovních prostředků (vzor 2)
  5. Příloha C: Evidenční list pro výdej OOPP
  6. Příloha D: Doklad o kontrole používání OOPP
  7. Formulář pro prokazatelné seznámení zaměstnanců s návodem k obsluze OOPP.

Vzorové dokumenty obsahují také vložené komentáře, které vám usnadní práci s nimi a základní orientaci v nich.

Pomůže mi vzorová směrnice ještě v něčem?

Ano. Nejen že díky směrnici dokážete splnit požadavky právních předpisů, ale směrnice Vám pomůže i v dalších důležitých bodech. Např. v prokazatelném poskytování OOPP zaměstnancům. Směrnice obsahuje vzorový evidenční list pro výdej OOPP zaměstnanci a to včetně unikátního prohlášení zaměstnance.

Další předností je příloha obsahující vzorový dokument, který slouží pro seznámení zaměstnance s návodem k obsluze a údržbě poskytovaného OOPP – ten je vhodné použít u OOPP tzv. III. Kategorie, tedy těch, které chrání proti smrtelným rizikům. Např. dýchací masky, postroj proti pádu z výšky apod.

Neposlední předností směrnice je unikátní vzorový doklad o kontrole zaměstnanců, zda používají stanovené OOPP. Díky němu bude provádění kontrol snadné a zejména nesporně prokazatelné!

Proč bych měl kontrolovat zaměstnance, zda používají OOPP?

Povinností zaměstnavatele je kontrolovat a vyžadovat stanovená bezpečnostní opatření, mimo jiné používání osobních ochranných pracovních prostředků.

Skutečně nepostačuje, jak si spousta zaměstnavatelů myslí, OOPP zaměstnancům jen poskytnout.

Zejména v případě Vážných pracovních úrazů, nemusí být bez doložení dokladů o provádění kontrol zaměstnanců, vůbec snadné zprostit se případné odpovědnosti.

Díky směrnici a vzorovému dokladu o kontrole, ale tuto povinnost splníte velmi snadno.

Typ Produktu

Format

Narocnost

Podminky

Predpisy

,

Prokoho

, ,

Stran

Upravitelnost

Recenze

Zatím zde nejsou žádné recenze.

Buďte první, kdo ohodnotí „Stanovení organizace poskytování OOPP (Aktualizace 2022)“

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Scroll to Top