Informace o rizicích a o přijatých opatřeních

Informace o rizicích a o přijatých opatřeních

121  s DPH / 100  bez DPH

Katalogové číslo: saw_03b01.1 Kategorie: , Štítky: , , , , ,

Dokument slouží ke splnění základní povinnosti zaměstnavatele, jemu uložené zejména § 101, Zákoníku práce a to informovat ostatní zaměstnavatele o rizicích a o přijatých opatřeních.

Vzor formuláře písemných informací o rizicích a o přijatých opatřeních

V praxi velmi často opomíjenou, přesto velmi důležitou povinností, je vzájemné písemné informování o rizicích a přijatých opatřeních mezi zaměstnavateli.

Kdy je nutné se vzájemně písemně o rizicích informovat?

Písemné informace o rizicích a o přijatých opatřeních si zaměstnavatelé vzájemně vymění v případě, kdy na jednom pracovišti působí zaměstnanci více zaměstnavatelů současně.

V praxi se pak velmi často jedná o případy externích dodávek materiálů, zboží, prací či služeb.

Pokud např. ve vaší dílně budou zaměstnanci jiné firmy provádět rekonstrukci nějakého vybavení, máte povinnosti předat informace.

Komu se informace předávají

Informace se předávají zaměstnavateli zaměstnanců, kteří budou na Vašem pracovišti působit, nikoli přímo zaměstnancům.

Je to zejména z toho důvodu, aby zaměstnavatel na přijaté informace mohl reagovat a zaměstnance např. vybavit vhodnými osobními ochrannými pracovními pomůckami. Z informací se např. může dovědět o tom, že na pracovišti je zvýšená míra hluku, prachu nebo že se tam pohybují motorové manipulační vozíky. Rovněž důležité mohou být informace o přijatých opatřeních – např. omezení rychlosti na 5 km/hod nebo zákaz kouření.

Skutečně musejí být informace písemné?

Ano. Zákoník práce zcela striktně ukládá povinnost, informace předávat v písemné podobě. Ústní forma tedy není dostatečná.

A kdo to je koordinující zaměstnavatel?

Pokud na jednom pracovišti působí zaměstnanci více zaměstnavatelů, mají tito zaměstnavatelé, kromě povinnosti vzájemně se písemně informovat o rizicích a o přijatých opatřeních, i povinnost učit mezi sebou toho z nich, který bude koordinovat opatření vedoucí k zajištění BOZP. Toto určení musí být provedeno písemnou dohodou mezi nimi.

Takový zaměstnavatel pak má defakto pravomoc, ve věcech BOPZ, řídit činnost zaměstnanců jiných zaměstnavatelů. Např. jim nařídit, aby použili průmyslové ochranné přilby nebo aby místo žebříku použili lešení či aby s pracemi ve výškách počkali, až skončí přestávka na oběd a bude možné lépe omezit provoz pod místem prací.

V čem mi pomůže vzorový formulář informací, který je ke stažení?

Vzorový formulář je připraven tak, abyste do něj pouze naplnili data a o víc se nestarali. Tedy vypíšete zúčastněné zaměstnavatele (firmy), určíte, kdo bude BOZP koordinovat, vypíšete hlavní rizika, kterým budou externí zaměstnanci exponování a opatření, proti jejich působení (např. riziko střetu s motorovým manipulačním vozíkem – opatření: používat reflexní vestu; riziko působení hluku a poškození sluchu – opatření: používat ochranu sluchu).

Nemusíte se již starat o to, zda má dokument všechny právní náležitost a jak formulovat závazná prohlášení zúčastněných osob.

Další informace

Typ Produktu

Format

Narocnost

Podminky

Predpisy

Prokoho

, ,

Stran

Upravitelnost

Recenze

Zatím zde nejsou žádné recenze.

Buďte první, kdo ohodnotí „Informace o rizicích a o přijatých opatřeních“

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat...

You may also like…
SAWAPP - cloudová aplikace ke správě pracovnělékařských prohlídek

Kontaktní informace

Ing. Vít Hofman

IČO: 020 65 681
DIČ: CZ8602215072
Města Mayen 1536
686 01 Uherské Hradiště
0
    0
    Přehled nákupu
    Jen 250  vás dělí od dárku zdarma!
    250 
    Váš košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón
      linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram